#4 Follow the News: Nieuwsbrieven

Dat David Carr was overleden, las ik een dag later in de nieuwsbrief van Muckrack. De nieuwsbrief houdt bij waar Amerikaanse journalisten over twitteren. Als hun onderwerp trending wordt, maken ze er een stukkie van voor in de brief. Carrs dood was trending. En daarmee bewijst Muckrack haar waarde in mijn inbox: meer dan ik ooit kan, houden zij voor mij bij wat de goegemeente belangrijk vindt – belangrijk uitgedrukt in aantallen (re)tweets.

Er zijn legio nieuwsbrieven waarvoor je je alleen hoeft in te schrijven om op de hoogte te blijven. Muckrack is een heel specifieke. Maar je kan jezelf ook abonneren op een brief over zoeken op internet, het (Amerikaanse) vak, het Nederlandse vak, datajournalistiek, bedrijfsjournalistiek of persinnovaties in Nederland. Maar: elk onderwerp heeft een eigen nieuwsbrief. Elke zichzelf respecterende club verleid je om je e-mailgegevens in te vullen. Doen! Gratis informatie waar je helemaal niks voor hoeft te doen. En als je liever geen nieuwsbrieven in je mail ontvangt, neem er dan een speciaal (en gratis) account voor.

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.