-
Eén zin pikt Alexander Pleijter uit mijn vorige blog. Terecht. Die zin luidt: ‘Het tijdschrift is om mensen te verleiden lid te worden en draagvlak onder de bevolking te krijgen.’ Klinkt dat niet als PR, wil hij weten? Hij reageert met zijn tweet op mijn eerste blog over de geboorte van een tijdschrift.Hoe iets klinkt is niet altijd aan de schrijver – klinken als is een kwestie van receptie, denk ik. Het citaat waar Alexander op aanslaat gaat overigens verder: ‘Het magazine duikt daarom dieper in op vier onderwerpen die het fundament onder het park zijn: natuur, cultuur, economie en historie. Het zoekt steeds vanuit deze invalshoeken naar gebruikers en gebruik van de publiek ruimte.’ En daarin kan je genoeg kritische geluiden laten horen. Precies ook de opdracht voor de makers, overigens. Volledigheidshalve hieronder het gehele debatje met alle materiaal dat je nodig hebt om zelf een beeld te kunnen vormen.
-
De Geboorte van een Tijdschrift | deel 1: de matrixTijdens de introductieweek Journalistiek en Nieuwe Media mogen master studenten een week proeven aan het vak. In groepen van vijf, zes mo…0
likes·
-
@VanDerLubben @tomvanhout “Tijdschrift is om mensen te verleiden lid te worden en draagvlak onder de bevolking te krijgen.” Klinkt als PR?0
likes·
0
comments -
@APleijter want?0
likes·
0
comments -
@VanDerLubben Omdat het vooringenomen klinkt dat dit park een goede zaak is. Tegenstanders zullen dus niet aan het woord komen in het blad.0
likes·
0
comments -
@APleijter Oh, wat een interessante conclusie! Trek je die op basis van mijn eerste blog?0
likes·
0
comments -
@VanDerLubben Want dat ondermijnt de doelstelling om mensen te verleiden om lid te worden en draagvlak te creëren.0
likes·
0
comments -
@VanDerLubben Ja, uit die zin waarin je het doel van blad omschrijft. Maar het was een vraag, geen conclusie :-).0
likes·
0
comments -
@APleijter Oh? Dus kritiek ondermijnt? Ik denk dat kritiek – opbouwend en on topic – kan bijdragen aan draagvlak en inzet. #wellichtnaïef0
likes·
0
comments -
@APleijter Daarvan zijn overigens hele mooie voorbeelden. Lees bv Hirschmanns ‘Exit, Voice, And Loyalty’0
likes·
0
comments -
@APleijter De vraag of het als PR klinkt, kan ik niet beantwoorden. Of het PR is: neen. Maar je mag meedenken (en zelfs bijsturen).0
likes·
0
comments -
@VanDerLubben Dat is een interessant gedachte. Ik ben benieuwd en volg je blog over het project met belangstelling!0
likes·
0
comments
comments